2017年11月25日 星期六

白檀催

 


作者 Writer:Hari Jiwan Singh Khalsa
翻譯 Translators:Bachitar Singh
歡迎轉載分享~ 請註明出處 
《白檀催》


Sat Nam! 我親愛的家人,

昨天我正好在中午用餐時間,順道拜訪了白譚崔課程。我很震驚,正面的那種。整個空間幾乎都被我從未見過的新進學生塞滿,他們或遠或近地從各地前來,參加這場白譚崔瑜珈。

我和一對來自明尼蘇達州的伴侶聊起天來。我問他們對這堂課有什麼期待,而他們真的沒有答案。他們不知道該期待什麼。他們唯一的評論是,這堂課比預期地簡單。我說:「沒錯,這一場是簡單的,也是一個好的開始。來參加瑜珈節吧,你會得到如你預期的體驗。」

而後他們問到我的白譚崔經驗,並熱烈地請求我說下去。「一開始,」我答道,「我不確定這是不是真的,畢竟在第一次參加白譚崔課程時,我幾乎還算不上是一個學生。對我來說,光是瑜珈紀律就夠我忙的了。」

「但是在做完白譚崔後的每個晚上,我都做了不同的夢。首先你要知道我不常做夢,也從來都記不得。但我卻記得這些夢,它們是彩色的,而通常男性不會做有色彩的夢。這些夢是中性的,沒有粘附什麼其他的心理情結。我發現這是令人愉快的,它們讓我知道有什麼在發生,即使當時我並不相信。這些夢境即是祝福,將我的知識化為體驗,成為我對寶瓶時代的認識。」

我繼續說:「如果在我參加第一次白譚崔時,能夠知道數年以後我會領悟到什麼,我必定會更加、更加地感恩。」「什麼意思?」她問。我說:「世上最困難的事情,是在你不想要改變的時候做出改變;而難上加難的事情是,在你甚至不知道你需要改變時做出改變。」「噢沒錯。」她脫口插話,隨即又陷入沈默。「我會知道這些是因為我看見譚崔瑜珈在這段意義不凡的日子裡,為我帶來了什麼效果。我的生活只有變得愈來愈好,能夠辨認出這一點我滿懷感激。如今我已經知道譚崔經驗是一份恩惠 ,同時通過紀律和妙不可言的祝福而來。「哇!」她說,「我以前從不知道,我等不及要再參加一次了。」

今天我學習到了重要的一課。我們需要去和新進的學生們互動,他們值得擁有這個機會。


謹獻上我謙卑的服務與感恩

MSS Hari Jiwan Singh Khalsa


Sat Nam Dear Family,
I stopped by the White Tantric course at lunchtime yesterday. I was shocked, but in a good way. The hall was packed with mostly new students that I’ve never seen before. They came from near and far to do this White Tantric yoga. 

I began to talk with a couple from Minnesota. I asked what they expected from this course. They really had no answer. They didn’t know what to expect. Their only comment was that the course was easier than expected. I said, “Yes, this is an easy one and a good beginning. Come to Solstice and you’ll get what you expect.”

The conversation continued as they asked me what about my experience with White Tantric Yoga. They enthusiastically requested that I continue. “At first,” I said, “I wondered if all this was real. After all, at my first Tantric Course, I was barely a student. For me, just the yogic discipline was enough to proceed.
“But, every night after I did White Tantric, I’d have these different dreams. First of all I don’t dream a lot and remember none. These dreams I remembered. They were in color and males don’t normally dream in color. They were natural dreams with no agenda attached. But, I found them enjoyable. They let me know that something was happening even if I didn’t believe it at the time. These dreams were the blessings of my knowledge through experience, the Aquarian concept.”

I continued, “If I’d have known at the time of my first Tantric what I realized years later, I’d have been a lot been a lot more grateful.” “What do you mean,” she asked? I continued “The most difficult thing in the world to do is to change when you don’t want to. And, of course, even more difficult, is to change when you don’t even know you need to.” “Oh yea, she butted in automatically, and then she fell silent again. “I know this because I have seen the Tantric work on me in these remarkable ways. I am grateful to be able to recognize that my life has only gotten better and better. I now know the Tantric experience to be both a boon to discipline and magical blessing. It’s a double win and a way to exaggerate the spiritual experience.” “Wow” she said, “I had no idea. I can’t wait to get back to it.”

I learned an important lesson today. We need to interact with these new students. They deserve the opportunity.

In the Humility of Service and Gratitude,
MSS Hari Jiwan Singh



沒有留言:

張貼留言