2024年2月1日 星期四

快樂幸福不是情緒和感覺的滿足(Happiness is not the Satisfaction of Emotions and Feelings)



請瀏覽1998 年 月 11 日 Siri Singh Sahib Yogi Bhajan 的完整影片講座,或閱讀下面的摘錄

「...... 快樂幸福是人與生俱來的權利。快樂幸福不是你可以買或賣的。快樂幸福不是情緒和感覺的滿足。 快樂幸福是你自己的正直,優先於你自己的感覺,優先於你自己。快樂幸福是你自己對榮譽和優雅的圓滿實現......


你會驚異於你自己現在在做的事,但真的太棒了其實你什麼都沒有做,它就已經發生了,這是其中的一部分。 沒有可能性的,但 Desh 和 Kaal,時間和空間結合在一起時,你在無限中的有限人格將標誌著此處,你應如是。我呢有一個非常悲傷的故事。


我坐飛機來到洛杉磯,坐我旁邊是一個漂亮的金髮女孩。好,就是現在,這個想法在你的腦海中,金髮女孩,嗯~嗯~嗯 ...... 怎麼了嗎,Yogiji,金髮女孩? 你知道的,我認識你喔。你才不瞭解我,但我瞭解你。她坐在那裡,我也坐著......我的員工和我坐在一起。那時不知何故,有什麼東西激怒了我。 我說:「女士,這不是我該說的,但你知道你要去的是什麼地方嗎?」 

她說:「那你要去哪裡?」 

我說:「我會去阿爾伯克基,然後我就回家了。」 

她說:「不一樣的地方,我要去埃爾帕索。」 

我說:「有人會在那裡接你嗎?」 

她說:「是的,我要結婚了,我男朋友在那裡。 一切都準備好了。我實在太高興了。你沒看到我非常開心嗎?」 

我說:「我不是要求你來拜訪我,但這是我的名片。因為你正走進一個蛇坑,什麼都不會成功的。 但如果真有緊急情況,請撥打我的號碼。我有一些朋友,我會幫你的。」 

她說:「你能幫我什麼忙?」 

我說:「我是一個看起來很古怪的人,但是,在某個地方我可以幫忙。不會如你想像那麼糟糕。所以別太擔心,你去吧。」


第二天早上,我接到一個電話,我說的話應驗了。所以,我告訴她,趕上下一班飛機,然後飛回加利福尼亞。 所以,她就這麼做了。令人驚訝的是,我和她認識已經二十五年。你聽聽.... 無論我說什麼,她從來就不同意,無論她做什麼,都只是痛苦、麻煩和擾動。她不是、也沒有資格,她之前很有資格的。她是一名處方註冊的護士,她是如此優雅、有禮貌、美麗,沒什麼可以挑惕的。但無論她做什麼,要麼她沒時間,要麼空間不對勁。她最後一次與我的談話實在太令人驚奇了。

她說:「我可以過來做事。」 

我說:「那給 Dharma Singh 打個電話。」 你知道的,所以 Dharma 說話了,這個說一說,那個說一說,然後說沒有工作可給。 

所以,有一天她給我打電話,她說:「沒有工作啊。」 

我說:「你沒有多少年、多少天的時間可以活了。」 

「 我很健康,我很完美啊,我怎麼了嗎?」 

我說:「沒什麼,該走了。世界會想念一個金髮女郎的。」 

她問我,她說:「我到底怎麼了嗎?」 

我說:「在心理學方面,我以前教過書的。這被稱為父親現象,意為有父親恐懼症的人。然後他們最終會對男性一直感到恐懼,然後他們最終會對宇宙感到恐懼。 他們有如此多的恐懼和隱晦,他們永遠不可能和誰在一起作夥。」

「我應該怎麼做呢?」 

我說:「什麼都不用做,就死去吧,去找上帝吧。我會為你祈禱的。」 

有一天,我接到一個電話,她真的去世了。


現在我想告訴你的不是成為一名先知這樣的事,而是從她生活的因果關係中得知事實。上天似乎從不希望她快樂,她也真的從來就不快樂。但由於不快樂,她確實因此祈禱了很多很多。當她告訴我,在她痛苦的祈禱中,她感到滿足了。 我說:「你的時間到了,你的旅程已結束了,你的前路已覆沒,你的命途就呈現在眼前了。 現在離開吧,我的孩子,安息吧,時間到了。你已經完成了你的工作了。」 

並不是說我們其中的一些人,是不適應環境無法被接受的。我們作為人類,是全能的造物主創造的生物,我們每個人都是自己創造而來的。除了你自己的優雅、自己的紀律、自己的意識、自己的直覺,沒有什麼你可以遵循的。當你改變了,整個環境也會為你改變。 記住,創造你的人沒有忘記你,雖然你可能會忘記那個造物主。這就是為什麼Nanak 說,


「Kar Ishnan Simar Prabh Apna Mann Tann Bhai Aroga.」


在甘露時刻,沐浴、崇敬你自己的神。無論你的信念是什麼,你的思想和身體將擺脫任何痛苦和困難。人們去學習冥想。冥想有一個問題,就是你總會發現困難。當你和我一起冥想時,你就穩妥進入了其中。但通常當我們自己冥想時,它會產生很多垃圾,所有的想法都開始飄浮起來,潛意識開始穿刺,人們覺得他們無法集中注意力。但那不是真的,當你冥想時,所有的垃圾都漂浮在周圍,讓它漂浮,並保持你的曼陀羅Mantra,無論你當時怎樣,這樣做潛意識就會逐漸清晰,你就會變健康。


我從很多人那裡聽到了他們做的夢,我解釋了夢境。但你能相信嗎? 我是一個從未做過夢的男人? 我的意思是,這就是我的困難,我無法理解他們的全部痛苦,但我能理解它的意涵。一位女士告訴我:「每天晚上,鳥兒都會來,它們變得越來越大。 最後,它們變得如此之大,以至於一隻鳥跳了進來,她掉進了鳥嘴裡。 鳥兒飛走了。」像這樣做夢繼續兩三次,她對此非常不滿。 有一天,她再次打電話給我,

她說:「夢又來了。」 

我說:「親愛的,你能問問你媽媽你是不是被收養的嗎?」 

「不,我是她親生的女兒。」 

我說:「也許吧。但正面的問問看她。」 

她最後是和我一起是在研討會上給她媽媽打電話。 她說:「媽媽,我有百分之百的證據證明我是你的養女,而你從來沒有告訴我。」

她說:「這不值得告訴你。 誰告訴你,你被收養的?」 

她說:「一個調查員。」 

她沒有撒太多謊,只有一些些。 

她說:「你不應該那樣做。你父親會受傷的。 這是我們家庭的事情,我是否對你是有愧對女兒身份呢,或者我對你說過什麼,所有這些?」 

她說:「不是這樣的」。 她說:「但你為什麼不告訴我?」 

她說:「告訴你什麼呢?」

她說了一件美麗的事情,我記得。 

她說:「女兒是從媽媽來的,是從媽媽肚子裡出來的,可以說女兒來自媽媽的頭和心。 你是我頭和心的女兒。 如果你沒有從我的肚子裡出來,我同樣是個媽媽,我就是個媽媽。」那是一個很好的答案,但潛意識心理不接受這種頻率。所以她做了噩夢。 當這一切結束後,現在她想知道早上怎麼早起。


因此,在我們的生活中,我們無法識別潛意識的想法。 你知道嗎,我們釋放的所有想法,每眨眼間就有一千個想法,無論是哪一個沒被滿足的,哪一個沒變成想法、感覺、慾望以及很多其他的,就會進入潛意識。 這個過程一直進行。然後當潛意識超載時,它就會進入無意識中。 當無意識開始丟東西時,它就變成了你所謂的夢靨或白日夢或其它什麼。有一次我採訪了一個人。 我說:「好吧,你在車裡,發生了什麼事呢?」

他說:「我不知道我在車裡。」 

我說:「當你意識到你已不在車裡的時候?」 

他說:「我在醫院的時候。」 

他從一條高速公路越過另一條高速公路,從那裡再越過到第三條高速公路,接著被一輛卡車撞了。 直到都一天以後了,他來到醫院,他才知道自己被擊中或越過不同車道。 十到十五天後,我問他。 我說:「你開車時喜歡做什麼?」 

他說:「我像老鷹一樣享受著張開翅膀的樂趣。」 

他是老鷹耶。 

因此,現實和非現實沒有障礙。它可以被鎖定。你必須有能力不與之糾纏,這是通往幸福快樂的一步。你必須透過直覺來瞭解現實。不是單靠知識。 那就太晚了......」 

接著講座繼續進行,之後他教授「促進健康能量和光芒的三段啜呼吸




Listen to this full video lecture by the Siri Singh Sahib, Yogi Bhajan, given on June 11, 1998, or read the excerpts below.


“….Happiness is human birthright. Happiness is not which you can buy or sell. Happiness is not the satisfaction of emotions and feeling. Happiness is your own integrity before your own feeling, before your own self. Happiness is your own fulfillment of your honor and grace…

It is amazing how much you think you are doing. And it’s fantastic that you are doing nothing. It has already happening, it’s a part of it. There is no chance. But Desh and Kaal, Time and space when join together, your finite personality of the infinite shall mark the place. You shall be. I have a very sad story.

I came in Los Angeles in a plane and I was sitting, next to me was a beautiful blonde girl. Now, right now the idea run in your mind, blonde girl, huh, huh, huh… What’s gone wrong Yogiji, blonde girl? You know, I know you.  You don’t know me that much, but I know you. So she was sitting, and I was sitting…. my staff was with me and all that. Somehow, something provoked me. I said, “Lady, it’s not my place to say, but do you know where you are going?”

She said, “Where are you going?”

I said, “I will go to Albuquerque. And then I go home.”

She said, “No, I am going to El Paso.”

I said, “Somebody is going to receive you there?”

She said, “Yes, I am going to be married, my boyfriend is there. It’s all settled. I am so happy.  Don’t you see me very happy?”

I said, “I am not asking you to be my guest, but here is my card. Because you are walking into a snake pit and nothing will work out. But if there is an emergency, call my number. I have some friends and I’ll help you.”

She said, “What help you can do for me?”

I said, “I am a very weird looking man but, somewhere I can help. It’s not all that bad what you think. So don’t worry about it, you go.”

Next morning, I got a phone call and what I said came true. So, I told her, catch the next flight and go back to California. So, she did. It is amazing that I and she knew each other over twenty-five years. Watch this. And whatever I said she never agreed and whatever she did was nothing but pain, trouble and nuisance. She was not, not qualified, she was highly qualified. She was a prescription registered nurse. She was so elegant, mannerful, beautiful, that there is nothing to say. But whatever she did, either time was not with her, or space was not right. It was so amazing, last conversation she had with me, she said, “I can come and do job.”

I said, “Call Dharma Singh.” You know, so Dharma talked, and this talked and that talked, there was no job.

So, she one day called me, she said, “There is no job.”

I said, “You don’t have many years, days left to live.”

“I am healthy, I am perfect, what’s wrong with me?”

I said, “Nothing. Time to go. World will miss a blonde.”

She asked me, she said, “What is wrong with me?”

I said, “In psychology, I used to teach.   It is called father phenomenon. People who have father’s fear. Then they end up with a male fear. Then they end up with universe fear. They have so much strength of fear and subtleness, they can never be together.”

“What should I do?”

I said, “Do nothing.  Just die and go to God. I will pray for you.” And one day, I got a phone call she has passed away.

Now what I am trying to tell you is not to become a prophet, but facts were known from cause and effect in which she was living. God never wanted her to be happy and she was never happy. But because of unhappiness, she did pray a lot. And when she told me that now in my painful prayers, I am feeling satisfaction. And I said, “Your time has come to go. Your journey is done, your distance is covered, your destiny is in sight. Go my child in peace now.  Time has come.  You have done your job.”

It is not that some of us are not misfits. We as human beings, are creatures created by Almighty Creator and each of us is by itself. There is no role model you can follow, except your own grace, own discipline, own consciousness, own intuition. You change, the entire environment will change for you. Remember, one who created you has not forgotten you, you may forget that Creator. That is why Nanak said,

‘Kar Ishnan Simar Prabh Apna Mann Tann Bhai Aroga.’

In the ambrosial hour take a bath, worship your own God. Whatever your belief is. Your mind and your body will become free of any pain and difficulty.

People learn meditations. There is a problem with meditation, you will always find difficulty.  When you meditate with me, you are set into it.  But normally when we meditate, it gives lot of garbage. All thoughts start floating. Subconscious starts penetrating. And people feel that they cannot concentrate. That’s not true. When you meditate and all the garbage float around, let it float around and just keep on your mantra, whatever you are and that way the subconscious will be clear. You shall be healthy.

I have heard from lot of people their dreams and I interpret them.  Can you believe?  A man who has never dreamed?  I mean, this is my difficulty.  I cannot understand their full pain, but I can understand the meaning of it.

One lady told me, “Every night birds come, and they become bigger and bigger and bigger. Finally, they become so big that one bird jumps in and she falls into the beak. And the birds fly away.” Continue this way two, three times.  She was very upset with it. One day she called me again, she said, “Dream came again.”

I said, “My dear, could you ask your mother that you are adopted or not?”

“No, I am real daughter.”

I said, “Maybe. Ask her confrontingly.”

She ended up calling her mother on a conference line with me. She said, “Mother, I have a hundred percent proof that I am a adopted daughter of yours and you never told me.”

She said, “It’s not worth telling you. Who told you, you are adopted?”

She said, “One investigator.”

She didn’t lie much, but little.

She said, “You should not have done that.  Your father will be hurt. And this is our family thing, and did I ever treat you less than a daughter, or did I ever say anything to you, all that?”

She said, “No.”

She said, “But why didn’t you tell me?”

She said, “What is tell you?”

A beautiful thing she said, which I remember. She said, “A daughter comes from mummy and out of tummy another comes from head and heart. You are the daughter which I have as head and heart. If you didn’t come out of my tummy and I am no less a mummy what I was a mummy.” And that was a great answer. But subconscious psyche did not accept the frequency. So she was subjected to nightmares. And when all this was over, now she wants to know how to get up in the morning.

So in our life we do not recognize the subconscious thoughts. All thoughts which we release, you know, one thousand thoughts per wink of the eye whichever is not satisfied, which does not become a thought, feeling, desire, all that, that goes to subconscious. Process itself. When subconscious overloads, it goes into the unconscious. When unconscious start dropping, it becomes what you call it nightmare or daydreams or whatever.

Once I interviewed a person. I said, “Well, you were in the car, what happened?”

He said, “I don’t know I was in the car.”

I said, “When you realized that you are not in the car?”

He said, “When I was in the hospital.”

He jumped from one freeway to another, from there to the third and was hit by a truck. And till he came to hospital one day later he never knew that he has been hit or he has jumped. Ten, fifteen days later I asked him. I said, “What was you enjoying when you were driving?”

He said, “I was enjoying with my spread wings as a eagle.”

He was eagle.

So reality and nonreality has no barrier. It can lock in. And you must have the capacity not to get entangled with that, that’s the one step to happiness. You must know by intuition the reality. Not by knowledge. It’s too late….”

The lecture continues and he teaches the “3 Stroke Breath for Health Energy and Radiance




本文選自StudentsofYogiBhajan

明月心滴翻譯 / 歡迎覺知分享

沒有留言:

張貼留言