2014年3月15日 星期六

「Yogi Bhajan與星象學和寶石學的面面觀 」Yogi Bhajan, Astrology and Gemology to Methodology

 



作者 Writer:Hari Jiwan Singh Khalsa

翻譯 Translators:明月蘇菲. 金剛貓

歡迎轉載分享~ 請註明出處 


<Yogi Bhajan, 星象學和寶石學的面面觀>

Sat Nam, 親愛的家人們

星象學和寶石學因為具有非常精微的層面,不管你相不相信,它都是非常具有力量的。然而,星相與相連的寶石確實具有它所屬的功效。我告訴各位這個故事,絕不是我主觀的意識,而是發自客觀的責任心,經由 Yogi Bhajan 對我偉大的幫助,與各位分享我經驗到寶石能量對我的受益。

我有幸從事珠寶行業的批發,款項包括各種顏色、大小、品質和形狀。每個人所戴的石頭都相對應於某一類的星座。在你出生時,你的八字與天上星星已產生共振指數。每一個寶石的能量對於每個人有正面或負面,或居中的影響。寶石能量負面的影響會讓你的生活每況愈下,而寶石能量正面的影響則會讓你蒸蒸日上。但是這不是大師對寶石能量的看法。

我先講講我自己和寶石的經驗,大師與我購買各種各樣的裸石、珠寶和珠寶裝飾錶。珠寶錶是我特別熱衷的,所以大師讓我收集很多這方面的東西。對他而言,寶石是他的喜好,我常常和其他人在一起為他買珠寶,他總是保留一些,但是其他的都送人。他從來沒有說不喜歡那一種寶石,他對所有的寶石都一視同仁,我對此也有認同感。

我的母親是珠寶迷,我年輕的時候就開始學習欣賞珠寶,大師讓我增廣見識超越我所能及之處,大師的理念讓我非常敬重,我似乎難以超越,同時我也總是知道他想要的,而不是我想要的。我們的想法越接近,幸運的是,我們之間的衝突與矛盾就越少。所以,事情就是,他是非常大愛的人,他從不吝賜予我所好。所以他欣賞我的珠寶錶,我也喜歡他喜歡的珠寶,對我們而言,這是一個非常愉快的經驗。

終於,引發我對於珠寶的學習與研究,它是一個不可思議的學科和藝術,我開始懷疑大師混搭珠寶的方式與我所學相異,星相學定義了以下這個觀念,根據你出生年月日,天上的星星座落的方位,一個好的星相學家可以建議你特定的寶石對你個人和精微上的影響。  

大部分的星相學家總是會告訴你某個寶石對你有正面的影響,它是對你有益的、便利的、充滿希望的。希望是這星球上最感性的事,我再加一句,那可能是這地球所有人都想要的事。這對初中級的人這個想法可能非常讚,但對大師可不是,他從來不會只尋找簡單的方法,他喜愛寶石甚於寶石能量對他善惡的影響,他不會變成星相和寶石的奴隸,他是這樣生活的,這就是瑜珈士或是錫克的生活方式。請注意,他在兩方面皆完滿,他不斷喜歡去克服某種特定寶石所帶來的挑戰。

我不是說在某些特殊情況下他不會選擇特殊的石頭,但是他從來不讓這樣的想法限制住他,如果他配戴了正面能量的寶石,包括仁慈、厚道這些正面能量,他就讓自己用這樣的方式去感受神給他的禮物。但是,這個感受的方式,也代表以 Guru Ram Das 之名,他沒有不可克服的事,最終都能獲得勝利,所以為什麼擔憂呢?就戴上吧! 他總是已經準備好了,事先籌劃好了,無懼的、充滿勝利的。這就是為什麼他是真的大師,我們的大師。

事實上,大師並不會每天刻意選擇他要配戴的珠寶,這個工作落在每天執勤的秘書身上。是的,有時候特殊情況他會自己選擇珠寶,但是大部分時候,他讓神隨機選擇。這就是他喜歡的方式,這是 Guru Ram Das 的時代,除了Guru Ram Das 還是 Guru Ram Das。

我以前會為不同的場合和人物配戴不同的寶石。現在,我不在乎我戴些什麼,我讓我的直覺和我的 Guru 決定。我已經讓我自己從世俗的星相學價值觀中解脫出來,所以星相對我來講已經只是個娛樂,無論我有多少已知的知識,我的生命只有向前看。我撿到什麼就戴什麼,同時我感恩上天給我這個機會,加速我的業力解脫。

這個人生的報酬,顯現在對我的生命越來越無憂無慮,如果一個人把自己置於一個完全奉獻給大師的祈禱者,那麼生命中的挑戰將不會是挑戰,誰不會敬重敬畏這樣的一個人呢?這個人是上天給我的禮物,他帶我走向Guru,這個人給我的超過我能夠給予我自己的。下回繼續分享~



Sat Nam Dear Family,
Astrology and gemology are powerful forces whether you believe in it or not. because they work on the subtle level. Nevertheless, the stars and related gemstones will have their effect. I tell this story with no expression of self-aggrandizement, rather, out of a duty to share with you how I have experienced the benefits of gemology through the magnificent help of the Siri Singh Sahib, Yogi Bhajan.
I was blessed to have purchased jewels and gems in great numbers, colors, sizes, qualities, and dimensions. Each stone a person wears has a relationship with the stars. Together, the effects of gems and the natal chart can be exponential. Each stone has a unique effect on an individual’s chart in either a positive or negative way, or somewhere in-between.  Negative influences are seen as bad as they make life worse, while positive influences are good. But, that’s not how the Master saw it.  
I’m getting ahead of myself. The Master and I purchased all sorts of gems, jewelry, and watches. Watches were my passion and the Master allowed me to explore deeply into watch collecting. For him, it was always about jewelry. He loved jewelry. I, along with many others, bought jewelry for him. He kept some and he gave many pieces away. He was a non-discriminating jewelry person. He never saw a piece he didn’t like. And, that was just fine with me.
My mother was a jewelry aficionado. I learned to appreciate jewelry at a young age. The Master just expanded my horizons in allowing me much than I would have allowed myself. I loved our Master and this type of thinking was something I appreciated rather than had to overcome about him. Also, I knew it was all about what he wanted, not me. So, the more our thinking was similar, luckily, the less there was to overcome. The thing is, he’s such a great lover. He loved to give me what I enjoyed as well. So, he learned to appreciate watches like never before, and I dove into jewelry. It was a delightful excursion for both of us.
Eventually, I began to study the mystical properties of gems. It’s a fascinating science and art. I began to wonder why the Master mixed and matched gems in a manner in which I had learned could work against him.  Astrology defined this. Yes, there are certain basic effects of each stone, but depending upon your signs and where planets are currently located within your chart, a good astrologer can go deeper and be able to advise how certain gems will influence you personally and subtly. 
Almost every astrologer will tend to lead you in the direction of where certain gems promote a good result. It’s profitable, convenient, and hopeful. Hope is the sexiest thing on the planet. And, I might add, that’s what almost everyone wants. This can be a very good thing for beginning or intermediate practitioners, but not the Master. He wasn’t looking for the easy way out. He enjoyed wearing gems which may have had a malevolent effect upon him. He wouldn’t allow himself to be subject to the stars or gems. He lived in this model. This is the model of a yogi and/or a Sikh. He was both, so look out. He enjoyed overcoming more and more challenges that certain gems afforded.
I’m not saying that he didn’t wear certain stones for certain occasions, he did. But, he was never limited by this way of thinking. If he happened to wear gems which had a benevolent effect, he felt it a respite to be enjoyed as God’s gift along the way. But, his way meant that there was nothing he couldn’t overcome on the way to victory in the name of Guru Ram Das. So, why worry. Bring it on. He was always ready, prepared, fearless, and victorious. That’s why he’s a true Master, our Master.
In fact, the Master didn’t even pick his jewelry for the day. That job fell to the secretary who was currently on duty. Yes, sometimes he requested certain pieces for certain occassions, but, typically, his jewelry was random and at God’s discretion. And, that’s just the way he liked it. He was subject to nothing except Guru Ram Das, period.
I used to wear gemstones in sets or stones with complimentary relationships. Now, I don’t care what I wear. I leave that up to my intuition and my Guru. I have been freed from the mundane value of being subject to the stars. Now, the stars are just entertainment and a “heads up” on what may be in store. Whatever I get when picking my jewelry, I’ll deal with and I thank God for the opportunity of accelerating the karmic test in order to free myself from, yet, another trap.
The reward is a more and more enjoyable carefree life. One in which life is a constant prayer in devotion to He who makes sure that every challenge undertaken is conquered effortlessly. Who wouldn’t be in awe of such a person who bestowed this gift upon me? He then brought me to my Guru, “the man” who gives me more than I could have ever given myself. Stay tuned,
In the Humility of Service and Gratitude,
MSS Hari Jiwan Singh Khalsa 
Chief of Protocol 


沒有留言:

張貼留言